zondag 9 december 2007

No justice no peace - pay the police?

De politie gaat actievoeren voor hoger loon. Ik hoop dat andere groepen dat idee oppikken en ook de straat op gaan. Ik hoop dat weer andere groepen de werkonderbrekingen van politiezijde benutten om hun ordeverstorende en daardoor heilzame activiteiten verder opvoeren. Krakers en antifascisten, wees paraat, straks lekker weinig politie op de straat! Ik hoop daarom dat de acties lang gaan duren.

knuppels tegen scholieren in MiddelburgMaar ik kan in alle ernst niet hopen dat de politie haar eisen ingewilligd krijgt. De politie heeft al
"massale acties met een onvriendelijk karakter" aangekondigd. Ik ken de politie eigenlijk nauwelijks anders dan als daders van "acties", al dan massaal, met een onveranderlijk "onvriendelijk karakter", of het nu gaat om fouilleer-acties vlak bij mij in de buurt (waar een soort samenscholingsverbod heerst), razzia’s op mensen zonder verblijfsvergunning (in Frankrijk netjes aangeduid als 'papierlozen', in Nederland is daar het brute woord 'illegalen' voor bedacht), of ME-charges tegen actievoerders.

En de aloude leus luidde toch niet 'No justice, no peace – pay the police'? Nee, ik zie niet in waarom de beroepsgroep tot wiens kerntaak het klakkeloos wegknuppelen van pubers in Middelburg (ja, politie heeft excuses gemaakt. nee, dat is niet genoeg) en het besturen van een waterkanon dat op het Museumplein tegen kinderen wordt ingezet behoort, voor dat 'werk' sowieso ook maar een cent salaris zouden hoeven te ontvangen.

1 opmerking:

Anoniem zei

Wel leuk om te horen dat de politie ook vind dat ze teveel bonnen uitschreven, als voorbeeld worden de bekeuringen de samenhangen met de ID plicht genoemd.