dinsdag 13 november 2007

Ravotr on stage

Komende donderdagavond sta ik muziek te maken in het Haags Pop Centrum, pakweg een uur lang. Rooieravotr on stage, jazeker! Behalve ikzelf treedt ook de band Name It Yourself op. Zij maken punk, met hardcore metal invloeden. Iets heel anders dan ik, maar vast ook heel mooi :-) Via één van hen ben ik voor dit optreden gevraagd; dank Laszlo, dank!

Het wordt een spannende stap voor me. Ik treed af en toe in klein verband op. In een café bij mij in de buurt, in een restaurant in Tilburg, op bescheiden culturele avonden in Tilburg, en incidenteel elders. En in mijn eigen woning, voor vrienden en bekenden. Dat soort dingen dus. Maar Het Haags Pop Centrum is een ander verhaal, ik ben benieuwd en, eerlijk gezegd, goed nerveus. En zo hoort het natuurlijk ook.

Wat voor muziek je kunt verwachten? Wie dit weblog geregeld leest, kent mij als liefhebber van Bob Dylan, en songs van hem zullen bepaald niet ontbreken. Aan Neil Young valt ook nauwelijks te ontkomen bij mij. Verder riskeren luisteraars geconfronteerd te worden met liedjes van Nick Drake, Lennon met en/of zonder McCartney, David Rovics, Jagger &Richards en mogelijk zelfs John Dowland, maar ik beloof niets. Een enkel eigengemaakt lied behoort ook tot de mogelijkheden, maar ook daarvoor geef ik geen garanties… David Rovics

Zonder de aanmoediging van Ton van Boxtel, kunstenaar, zanger/gitarist en liedschrijver en organisator van culturele avonden, was ik als podiumartiest niet waar ik nu was. Hij overleed in april 2007 en liet een groot gat na. Ik schreef destijds op dit weblog een In Memoriam.

Hoe het me bij een eerder optreden – in Lambiek, in september 2006 – verging, heb ik op dit weblog eens verteld. Mijn muzieksmaak kun je afleiden uit mijn top-honderd die ik voor de aardigheid rond de laatste jaarwisseling hier eens heb neergezet ( deel één, deel twee, deel drie, deel vier , in opklimmende lijn). En dan is er ook nog het imaginaire kerstconcert dat ik hier eens gaf.

Wat er zo belangwekkend is aan Bob Dylan heb ik ook bij herhaling naar voren gebracht, in een bespreking van de documentaire 'No Direction Home' (deel één en twee), in een artikel waarin ik onder meer zijn album 'Modern Times' bespreek, en in een verjaardagsartikel uit mei 2006. Over de hierboven ook genoemde David Rovics heb ik ook geschreven: naar aanleiding van een optreden dat hij in december 2005 in Utrecht gaf.

Zo, dat was wel weer even voldoende reclame. Ik hoop lezers van dit weblog komende donderdag te zien! Haags Pop Centrum, Burgemeester Hovylaan 12, Den Haag.

6 opmerkingen:

Unknown zei

hey ravotr,

ik zal er helaas niet bij aanwezig zijn.
maar heel veel succes!!

o, zou je de groetjes aan Laszlo kunnen doen namens mij?
bij voorbaat dank ;)

Anoniem zei

Succes, met name die punk\metal band zal erg goed zijn, hehe.
Den Haag is helaas wat een de verre kant voor mij.

groeten

Jesse

Anoniem zei

Succes Ravotr, wordt vast een heel tof optreden. Erg leuk!
Ravotr hits the big stage;)

Maarten Das zei

Zet 'm op vanavond!

Anoniem zei

En hoe was het?

Peter Storm zei

Dank allemaal voor de aanmoediging - en het was goed en leuk! Veslag staat al op dit blog inmiddels...